ΥΔΡΟΓΟΝΟΚΙΝΗΣΗ - Κινήστε το αυτοκίνητο σας με νερό.!!!
Με την διάσπαση του νερού προκύπτουν υδρογόνο και οξυγόνο τα οποία είναι αέρια που καίγονται χωρίς υπολείμματα παράγοντας ισχυρή ενέργεια. Τα αέρια μετά την διάσπαση του νερού δεν αποθηκεύονται αλλά διοχετεύονται κατευθείαν στον θάλαμο καύσης μέσω της εισαγωγής του αέρα, έτσι το σύστημα είναι 100% ασφαλές και απλό χωρίς μετατροπές στον κινητήρα του αυτοκινήτου σας.
ΥΔΡΟΓΟΝΟ: ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΥΔΡΟΓΟΝΟ: ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τα καύσιμα διαρκώς ακριβαίνουν ! Κουραστήκατε να δαπανάτε πολλά χρήματα σε καύσιμα;
Θέλετε να εξοικονομήσετε σε καύσιμα 25-40% του ποσού που δαπανάτε σήμερα; Τώρα υπάρχει ένα σύστημα που σας επιτρέπει να μειώνετε την κατανάλωση καυσίμου του αυτοκινήτου σας με πολύ χαμηλό κόστος.
Το νερό διασπάται σε οξυγόνο και υδρογόνο
Το υδρογόνο είναι ένα καθαρό καύσιμο, και μάλιστα σχεδόν δωρεάν, όταν προμηθεύεστε συσκευή που κάνει το διαχωρισμό του από το νερό !
Η υδρογονοκίνηση κάνει το αυτοκίνητο σας υβριδικό, με χαμηλό κόστος!
Το σύστημα υδρογόνου προστίθεται εύκολα στον κινητήρα σας χωρίς μετατροπές.
Ο αέρας που μπαίνει στον κινητήρα του αυτοκινήτου σας εμπλουτίζεται με υδρογόνο με αποτέλεσμα να είναι πιο δραστικός και να συμβάλει στην παραγωγή ενέργειας.
Ο αέρας που μπαίνει στον κινητήρα του αυτοκινήτου σας εμπλουτίζεται με υδρογόνο με αποτέλεσμα να είναι πιο δραστικός και να συμβάλει στην παραγωγή ενέργειας.
Η υδρογονοκίνηση είναι ασφαλής
Η συσκευή μας κάνει ηλεκτρόλυση του νερού την στιγμή που βάζετε μπροστά τον κινητήρα σας διασπώντας το νερό σε υδρογόνο (H2) και οξυγόνο (O) τα οποία αμέσως διοχετεύει στον κινητήρα σας από την γραμμή εισόδου του αέρα σ αυτόν.
Η συσκευή μας κάνει ηλεκτρόλυση του νερού την στιγμή που βάζετε μπροστά τον κινητήρα σας διασπώντας το νερό σε υδρογόνο (H2) και οξυγόνο (O) τα οποία αμέσως διοχετεύει στον κινητήρα σας από την γραμμή εισόδου του αέρα σ αυτόν.
Την στιγμή που διακόπτετε η λειτουργία του κινητήρα σας διακόπτετε ταυτόχρονα και η παραγωγή του υδρογόνου έτσι δεν χρειάζεται ποτέ να έχουμε αποθηκευμένο υδρογόνο, πράγμα που για λόγους ασφαλείας είναι η καλύτερη λύση.
Η είσοδος του καύσιμου υδρογόνου στον θάλαμο καύσης του κινητήρα σας συμβάλει ώστε το συμβατικό σας καύσιμο (πετρέλαιο, βενζίνη κ.τ.λ.) να καεί ακόμα καλύτερα, μειώνοντας έτσι την ποσότητα των ρύπων που απελευθερώνονται στην εξάτμιση.
Επίσης η καύση του καυσίμου γινόμενη πλέον πιο καθαρή δεν αφήνει επικαθίσεις στον κινητήρα σας αφήνοντας τον θάλαμο καύσης και τις βαλβίδες πιο καθαρά.
Επίσης η καύση του καυσίμου γινόμενη πλέον πιο καθαρή δεν αφήνει επικαθίσεις στον κινητήρα σας αφήνοντας τον θάλαμο καύσης και τις βαλβίδες πιο καθαρά.
Όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης κάνουν ατελή καύση των υγρών καυσίμων που χρησιμοποιούμε (βενζίνη, πετρέλαιο) με αποτέλεσμα να έχουμε ρύπους (τα γνωστά και πολυσυζητημένα καυσαέρια). Με τη χρήση του αερίου υδρογόνου στον κινητήρα μας, χωρίς καμία ρύθμιση, παρά μόνο την προσθήκη μιας μικρής συσκευής η οποία ονομάζεται ηλεκτρολυτική συσκευή που κάνει και την παραγωγή του υδρογόνου (γεννήτρια υδρογόνου), πετυχαίνουμε να έχουμε καλύτερη και καθαρότερη καύση αλλά και απόδοση του κινητήρα μας.
Το παραγόμενο εκείνη τη στιγμή υδρογόνο που διοχετεύεται στον κινητήρα σας δεν αντικαθιστά το συμβατικό σας καύσιμο (τουλάχιστον όχι ακόμα) αλλά προστίθεται μέσω του αέρα που μπαίνει στον θάλαμο καύσης και έτσι τα δυο αυτά καύσιμα καίγονται ταυτόχρονα.
Όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένα με ένα αισθητήρα (αισθητήρας Λάμδα) που βλέπει κάθε στιγμή την ποιότητα του καυσίμου που καίγεται στον κινητήρα σας και μειώνει αντίστοιχα το συμβατικό σας καύσιμο το οποίο χρειάζεται πλέον σε μικρότερες ποσότητες λόγο της ύπαρξης και του δεύτερου καυσίμου (του υδρογόνου).
Έτσι δεν χρειάζεται να γίνει καμία μετατροπή στον προγραμματισμό του κινητήρα σας με την προσθήκη του υδρογόνου.
Τα συστήματα παραγωγής υδρογόνου DC2000, είναι ειδικά σχεδιασμένα για αυτοκίνητα και βασίζονται σε ελάχιστα μέρη τα οποία εύκολα και με ασφάλεια μπορούν να εγκατασταθούν στο αυτοκίνητό σας ανεξαρτήτως μάρκας, κυβικών, χρονολογίας κ.α.
Έτσι δεν χρειάζεται να γίνει καμία μετατροπή στον προγραμματισμό του κινητήρα σας με την προσθήκη του υδρογόνου.
Τα συστήματα παραγωγής υδρογόνου DC2000, είναι ειδικά σχεδιασμένα για αυτοκίνητα και βασίζονται σε ελάχιστα μέρη τα οποία εύκολα και με ασφάλεια μπορούν να εγκατασταθούν στο αυτοκίνητό σας ανεξαρτήτως μάρκας, κυβικών, χρονολογίας κ.α.
Τεχνολογία υδρογόνου
Το υδρογόνο είναι ένα καταπληκτικό καύσιμο αλλά δεν υπάρχει στη φύση με τη μορφή καθαρού αερίου. Οι μέθοδοι παρασκευής υδρογόνου χωρίζονται σε 3 κύριες κατηγορίες, τις θερμοχημικές, τις ηλεκτρολυτικές και τις φωτολυτικές. Οι περισσότερες μέθοδοι που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή υδρογόνου περιλαμβάνουν τη διαδικασία της υδρόλυσης: (δηλα΄δη την γνωστή μας ηλεκτρόλυση)
Οι κυριότερες χρήσεις του υδρογόνου είναι οι εξής:
Το υδρογόνο χρησιμοποιείται στην παρασκευή αμμωνίας, μεθανίου ή μεθανόλης. Αυτά τα αέρια χρησιμοποιούνται στη συνέχεια για την παρασκευή άλλων προϊόντων, όπως εκρηκτικά, λιπάσματα, αντιψυκτικά κτλ.
Το υδρογόνο επίσης χρησιμοποιείται στην τεχνολογία τροφίμων για την παρασκευή υδρογονανθράκων.
Και τέλος το υδρογόνο βρίσκουμε να χρησιμοποιείται στην επιστήμη της φυσικής με εφαρμογή στη μελέτη των στοιχειωδών σωματιδίων.
Υδρογόνο με τη μορφή υγρού βρίσκουμε να χρησιμοποιείται στη μελέτη της υπεραγωγιμότητας.
Το υδρογόνο επίσης χρησιμοποιείται στην τεχνολογία τροφίμων για την παρασκευή υδρογονανθράκων.
Και τέλος το υδρογόνο βρίσκουμε να χρησιμοποιείται στην επιστήμη της φυσικής με εφαρμογή στη μελέτη των στοιχειωδών σωματιδίων.
Υδρογόνο με τη μορφή υγρού βρίσκουμε να χρησιμοποιείται στη μελέτη της υπεραγωγιμότητας.
Πέρα από τις πολλές χρήσεις του υδρογόνου στη χημική βιομηχανία, το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως φορέας ενέργειας για την παραγωγή ενέργειας η κίνησης.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η τάση κατανάλωσης καυσίμων όλο και λιγότερης περιεκτικότητας σε άνθρακα είναι εμφανής.
Είναι μάλιστα ιδιαίτερα ενδιαφέρον ότι τα αεροπλάνα (αερόπλοια) κινόντουσαν με υδρογόνο πολύ πρίν κινηθούν με πετραιλαιοειδή καύσιμα.
......
Η πρώτη υπερατλαντική πτήση (χωρίς στάσεις) έγινε από το βρετανικό αερόπλοιο R34 το 1919. Οι κανονικές αερογραμμές με αερόπλοια επαναλήφθηκαν τη δεκαετία του 1920 και η ανακάλυψη του ηλίου στις ΗΠΑ, ως μη εύφλεκτο υποσχόταν αυξημένη ασφάλεια, αλλά οι ΗΠΑ αρνήθηκαν να πουλήσουν το νέο αέριο για μια τέτοια χρήση. Γι' αυτό συνεχίστηκε η χρήση υδρογόνου στα αερόπλοια, μέχρι το περίφημο δυστύχημα του αερόπλοιου Hindenburg πάνω από τη Νέα Υερσέη στις 6 Μαΐου του 1937. Το επεισόδιο μεταδόθηκε ζωντανά από το ραδιόφωνο και κινηματογραφήθηκε. Η ανάφλεξη διαρροής υδρογόνου θεωρήθηκε ευρέως ως η αιτία του, αλλά πιο προσεκτικές έρευνες που έγιναν αργότερα έδειξαν πως η αιτία ήταν η ανάφλεξη του υφάσματος με επικάλυψη αλουμινίου, που χρησίμευε σαν περίβλημα, από στατικό ηλεκτρισμό. Όμως η δυσφήμιση του υδρογόνου ως ανυψωτικού αερίου από το συμβάν είχε γίνει και ήταν καταλυτική και προκάλεσε τη διακοπή της χρήσης αερόπλοιων εις όφελος των βαρύτερων του αέρα αεροπλάνων, που όμως, στην πραγματικότητα ποτέ δεν εγγυήθηκαν τη σχετικά ανώτερη ασφάλεια των αερόπλοιων (έστω και υδρογόνου), που είχαν μόλις ένα δυστύχημα σε 30 χρόνια πτήσεων.Αν δούμε πιο προσεκτικά την εποχή εκείνη θα παρατηρήσουμε κάποιες περίεργες συμπτώσεις:
......
Η πρώτη υπερατλαντική πτήση (χωρίς στάσεις) έγινε από το βρετανικό αερόπλοιο R34 το 1919. Οι κανονικές αερογραμμές με αερόπλοια επαναλήφθηκαν τη δεκαετία του 1920 και η ανακάλυψη του ηλίου στις ΗΠΑ, ως μη εύφλεκτο υποσχόταν αυξημένη ασφάλεια, αλλά οι ΗΠΑ αρνήθηκαν να πουλήσουν το νέο αέριο για μια τέτοια χρήση. Γι' αυτό συνεχίστηκε η χρήση υδρογόνου στα αερόπλοια, μέχρι το περίφημο δυστύχημα του αερόπλοιου Hindenburg πάνω από τη Νέα Υερσέη στις 6 Μαΐου του 1937. Το επεισόδιο μεταδόθηκε ζωντανά από το ραδιόφωνο και κινηματογραφήθηκε. Η ανάφλεξη διαρροής υδρογόνου θεωρήθηκε ευρέως ως η αιτία του, αλλά πιο προσεκτικές έρευνες που έγιναν αργότερα έδειξαν πως η αιτία ήταν η ανάφλεξη του υφάσματος με επικάλυψη αλουμινίου, που χρησίμευε σαν περίβλημα, από στατικό ηλεκτρισμό. Όμως η δυσφήμιση του υδρογόνου ως ανυψωτικού αερίου από το συμβάν είχε γίνει και ήταν καταλυτική και προκάλεσε τη διακοπή της χρήσης αερόπλοιων εις όφελος των βαρύτερων του αέρα αεροπλάνων, που όμως, στην πραγματικότητα ποτέ δεν εγγυήθηκαν τη σχετικά ανώτερη ασφάλεια των αερόπλοιων (έστω και υδρογόνου), που είχαν μόλις ένα δυστύχημα σε 30 χρόνια πτήσεων.Αν δούμε πιο προσεκτικά την εποχή εκείνη θα παρατηρήσουμε κάποιες περίεργες συμπτώσεις:
ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΟΤΙ ΤΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΕΓΙΝΕ ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ 1929-1933 ΟΠΟΥ ΑΝΕΤΡΕΨΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΠΡΟΣ ΧΑΡΙΝ ΤΩΝ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΑΤΕΛΟΥΣ ΚΑΥΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΩΝ ΡΥΠΩΝ (ΤΑ ΓΝΩΣΤΑ ΜΑΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΗ). ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΑ ΕΝΑ ΑΡΘΡΟ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΗΜΑΝΕ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ.
http://kataggelies.com/kataggelies/?p=651
http://kataggelies.com/kataggelies/?p=651
Για να γυρίσουμε στο υδρογόνο μετά από αυτή την μεγάλη πλην όμως απαραίτητη παρένθεση για ν αναφέρουμε ότι το υδρογόνο απαλλαγμένο από κάθε ποσό άνθρακα (βασικό πρόβλημα των πετρελαιοειδών καυσίμων) μπορεί να προσφέρει αρκετή ενέργεια για καθημερινές χρήσεις όπως η ηλεκτροδότηση κτιρίων ή η κίνηση των μεταφορικών μας μέσων, η θέρμανση των πόλεων κ.α..
Μάλιστα αυτή τη στιγμή φαίνεται να γίνονται σημαντικές προσπάθειες, σε πολλές χώρες, από πολλούς επιστήμονες να επαναφέρουν ξανά το υδρογόνο στο προσκήνιο, για τη μετατροπή της προσαρμοσμένης στα καύσιμα άνθρακα υποδομής σε υποδομή με βάση το υδρογόνο.
Ενδεικτικά, η Ισλανδία, προβλέπει σε μία υποδομή πλήρως βασισμένη στο υδρογόνο μέχρι το 2030-2040, ενώ μέχρι το 2030 στόχος του υπουργείου ενέργειας των Η.Π.Α. είναι η αντικατάσταση του 10% της ενεργειακής κατανάλωσης από ενέργεια υδρογόνου.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα για το πως το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να παραχθεί ενέργεια είναι οι λεγόμενες κυψέλες καυσίμου (fuel cells) στοιχεία τα οποία χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με βάση αυτό.
Πλεονεκτήματα του υδρογόνου έναντι συμβατικών πηγών ενέργειας
Το υδρογόνο έχει τo υψηλότερο ενεργειακό περιεχόμενο ανά μονάδα βάρους από οποιοδήποτε άλλο γνωστό καύσιμο, 120,7 kJ/kg, περίπου τρεις φορές μεγαλύτερο από αυτό της συμβατικής βενζίνης.
Το υδρογόνο κάνει καθαρή καύση. Όταν καίγεται το υδρογόνο με οξυγόνο παράγει μόνο νερό και θερμότητα. Όταν καίγεται το υδρογόνο με τον ατμοσφαιρικό αέρα, ο οποίος αποτελείται περίπου από 68% άζωτο, παράγονται επίσης αμελητέες ποσότητες οξειδίων του αζώτου.
Το υδρογόνο κάνει καθαρή καύση. Όταν καίγεται το υδρογόνο με οξυγόνο παράγει μόνο νερό και θερμότητα. Όταν καίγεται το υδρογόνο με τον ατμοσφαιρικό αέρα, ο οποίος αποτελείται περίπου από 68% άζωτο, παράγονται επίσης αμελητέες ποσότητες οξειδίων του αζώτου.
Εξαιτίας της καθαρής καύσης του υδρογόνου είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι το καύσιμο αυτό δε συμβάλει στη μόλυνση του περιβάλλοντος. Το ποσό του νερού που παράγεται κατά τη καύση του υδρογόνου είναι τέτοιο ώστε να θεωρείται επίσης αμελητέο και μη ικανό να επιφέρει κάποια κλιματολογική αλλαγή δεδομένης ακόμα και μαζικής χρήσης του υδρογόνου ως καύσιμο που θα μπορούσε να αντικαταστήσει τα υγρά καύσιμα τα οποία του πήραν την πρώτη θέση στην αρχή του αιώνα μας, με τις διαστρεβλωμένες πληροφορίες που πήραν το φως της δημοσιότητας στο αεροπορικό ατύχημα που προαναφέραμε.
Το υδρογόνο με τις κατάλληλες συνθήκες φύλαξης και διακίνησης είναι το ίδιο ακίνδυνο όσο η βενζίνη, το πετρέλαιο diesel ή το φυσικό αέριο.
Ακόμα περισσότερο περιορίζεται κάθε κίνδυνος όταν παράγουμε υδρογόνο την στιγμή της κατανάλωσης του με την απλή διαδικασία της διάσπασης του από το νερό με την γνωστή μέθοδο της ηλεκτρόλυσης. Δηλαδή στην προκειμένη περίπτωση η αποθήκη καυσίμου μας είναι μόνο μια δεξαμενή νερού.
Το υδρογόνο μάλιστα είναι το λιγότερο εύφλεκτο σε απουσία αέρα με θερμοκρασία αυθόρμητης ανάφλεξης τους 585 °C (230 °C έναντι 480 °C της βενζίνης).
Ακόμα περισσότερο περιορίζεται κάθε κίνδυνος όταν παράγουμε υδρογόνο την στιγμή της κατανάλωσης του με την απλή διαδικασία της διάσπασης του από το νερό με την γνωστή μέθοδο της ηλεκτρόλυσης. Δηλαδή στην προκειμένη περίπτωση η αποθήκη καυσίμου μας είναι μόνο μια δεξαμενή νερού.
Το υδρογόνο μάλιστα είναι το λιγότερο εύφλεκτο σε απουσία αέρα με θερμοκρασία αυθόρμητης ανάφλεξης τους 585 °C (230 °C έναντι 480 °C της βενζίνης).
Το υδρογόνο μπορεί να συμβάλει στη μείωση του ρυθμού κατανάλωσης των περιορισμένων φυσικών καυσίμων. Αν και σε πολλές περιπτώσεις αυτά τα ίδια καύσιμα χρησιμοποιούνται για την παρασκευή υδρογόνου το ενεργειακό όφελος είναι μεγάλο.
Μάλιστα η πιο συμφέρουσα οικονομικά αυτή τη στιγμή μέθοδος παρασκευής υδρογόνου βασίζεται στη μετατροπή του μεθανίου του φυσικού αερίου.
Υδρογόνο μπορεί να παρασκευαστεί με πάρα πολλές μεθόδους σε οποιαδήποτε χώρα και σε οποιοδήποτε μέρος κι επομένως μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη αποκεντροποιημένων συστημάτων παραγωγής ενέργειας. Αυτό θα ωφελήσει φτωχότερα και λιγότερο αναπτυγμένα κράτη τα οποία σήμερα εξαρτώνται ενεργειακά από άλλα ισχυρότερα.
Η πιο συνηθισμένη και διαδεδομένη μέθοδος σήμερα είναι η τοποθέτηση μικρών φωτοβολταικών πάνελ για την παραγωγή από τον ήλιο οπουδήποτε στον πλανήτη της λίγης ενέργειας που χρειάζεται για την διάσπαση του νερού σε υδρογόνο και οξυγόνο και στην συνέχεια η αποθήκευση του υδρογόνου για οποιαδήποτε από τις χρήσεις που προαναφέραμε. Εναλλακτικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί εξ ίσου καλά η και ακόμα καλύτερα μια υδρογεννήτρια η μια ανεμογεννήτρια.
Μειονεκτήματα του υδρογόνου έναντι συμβατικών πηγών ενέργειας
Τα περισσότερα μειονεκτήματα χρήσης του υδρογόνου έχουν να κάνουν με την ελλιπή σημερινή υποδομή και αποτελούν κυρίως τεχνικά προβλήματα τα οποία αναζητούν λύση.
Η αποθήκευση του υδρογόνου. Δεδομένου του ότι το υδρογόνο είναι πολύ ελαφρύ, η συμπίεση μεγάλης ποσότητας σε μικρού μεγέθους δεξαμενή είναι δύσκολη λόγω των υψηλών πιέσεων που χρειάζονται για να επιτευχθεί η υγροποίηση.
Η έλλειψη οργανωμένου δικτύου διανομής υδρογόνου.
Η τιμή του υδρογόνου είναι σχετικά υψηλή σε σύγκριση με αυτή της βενζίνης ή του πετρελαίου. Η περισσότερο διαδεδομένη λόγω χαμηλού κόστους μέθοδος παραγωγής υδρογόνου αυτή τη στιγμή είναι η μετατροπή του φυσικού αερίου.
Η έλλειψη οργανωμένου δικτύου διανομής υδρογόνου.
Η τιμή του υδρογόνου είναι σχετικά υψηλή σε σύγκριση με αυτή της βενζίνης ή του πετρελαίου. Η περισσότερο διαδεδομένη λόγω χαμηλού κόστους μέθοδος παραγωγής υδρογόνου αυτή τη στιγμή είναι η μετατροπή του φυσικού αερίου.
Ωστόσο όσο εξελίσσονται και άλλες μέθοδοι, όπως η μετατροπή της αιολικής ενέργειας, το κόστος θα συνεχίσει να μειώνεται. (το παράδειγμα που προαναφέραμε με απλά την χρήση μιας πηγής ενέργειας για την διάσπαση του νερού).
Αν και στις περισσότερες των περιπτώσεων το υδρογόνο θεωρείται περισσότερο ασφαλές από οποιοδήποτε άλλο καύσιμο, κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες μπορεί να γίνει εξαιρετικά επικίνδυνο αν ξεφύγουμε έστω και ελάχιστα από τα στάνταρτ ασφαλείας.
Η αυξημένη τιμή των κυψέλων καυσίμου με τις οποίες αυτή τη στιγμή γίνεται η μεγαλύτερη εκμετάλλευση του υδρογόνου ως καύσιμο. Επιπλέον η τεχνολογία των κυψελών καυσίμου δε μπορεί να θεωρηθεί ολοκληρωτικά αξιόπιστη αφού προς το παρόν υπάρχουν αρκετά τεχνικά προβλήματα τα οποία αναζητούν αξιόπιστες λύσεις. Κυψέλες προσανατολισμένες για οικιακή και μεταφορική χρήση χαρακτηρίζονται από μικρή ανοχή σε καύσιμα μη υψηλής καθαρότητας. Αυτό με τη σειρά του αυξάνει το κόστος παραγωγής του καυσίμου. Κυψέλες καυσίμου προσανατολισμένες για βιομηχανική χρήση πάλι χαρακτηρίζονται από πολύ υψηλές θερμοκρασίες λειτουργίας.
ΥΔΡΟΓΟΝΟ: ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΗΓΕΣ - ΑΛΛΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ
Εκτός από τον προαναφερόμενο και πολυσυζητημένο τρόπο παραγωγής υδρογόνου από την διάσπαση (ηλεκτρόλυση) του νερού αναφέρουμε μερικές ακόμα ενδιαφέρουσες μεθόδους
Υδρογόνο καύσιμο από πετρώματα του φλοιού της γης
Σε όλη αυτή τη συζήτηση καλών προθέσεων μεγάλη συγκίνηση προσέθεσε μια ανακοίνωση της NASA: Οι ερευνητές της έχουν ενδείξεις ότι ο φλοιός της Γης σε βάθος ως και 20 χλμ. περιέχει τέτοια αποθέματα υδρογόνου που εξαλείφουν διά παντός το ενεργειακό πρόβλημα! Πιο συγκεκριμένα, το υδρογόνο παράγεται κατά τη διάσπαση ατόμων ύδατος που είναι εγκλωβισμένα σε λιωμένους βράχους. Τα στοιχεία της έρευνας μιλούν για ως και έναν τόνο υδρογόνου ανά κυβικό μέτρο τέτοιων πετρωμάτων. Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι οι ημερήσιες ενεργειακές ανάγκες της Βρετανίας θα καλύπτονται από την εξόρυξη υδρογόνου από δύο κυβικά χιλιόμετρα τέτοιου βράχου. Πώς θα εξορύσσεται; Μάλλον με «γεωλογικές παγίδες», όπως αυτές που χρησιμοποιούνται για την άντληση φυσικού αερίου. Το άσχημο όμως είναι ότι τα είδη των πετρωμάτων που λειτουργούν σαν «σφουγγάρι υδρογόνου» είναι κυρίως γρανιτικά, οπότε τίθεται και πάλι το ερώτημα αν το κόστος της ενέργειας εξόρυξης είναι μικρότερο από την αξία της ενέργειας που αποκτάται.
Σε όλη αυτή τη συζήτηση καλών προθέσεων μεγάλη συγκίνηση προσέθεσε μια ανακοίνωση της NASA: Οι ερευνητές της έχουν ενδείξεις ότι ο φλοιός της Γης σε βάθος ως και 20 χλμ. περιέχει τέτοια αποθέματα υδρογόνου που εξαλείφουν διά παντός το ενεργειακό πρόβλημα! Πιο συγκεκριμένα, το υδρογόνο παράγεται κατά τη διάσπαση ατόμων ύδατος που είναι εγκλωβισμένα σε λιωμένους βράχους. Τα στοιχεία της έρευνας μιλούν για ως και έναν τόνο υδρογόνου ανά κυβικό μέτρο τέτοιων πετρωμάτων. Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι οι ημερήσιες ενεργειακές ανάγκες της Βρετανίας θα καλύπτονται από την εξόρυξη υδρογόνου από δύο κυβικά χιλιόμετρα τέτοιου βράχου. Πώς θα εξορύσσεται; Μάλλον με «γεωλογικές παγίδες», όπως αυτές που χρησιμοποιούνται για την άντληση φυσικού αερίου. Το άσχημο όμως είναι ότι τα είδη των πετρωμάτων που λειτουργούν σαν «σφουγγάρι υδρογόνου» είναι κυρίως γρανιτικά, οπότε τίθεται και πάλι το ερώτημα αν το κόστος της ενέργειας εξόρυξης είναι μικρότερο από την αξία της ενέργειας που αποκτάται.
Υδρογόνο καύσιμο παράγεται από πράσινη άλγη
Μια «συνθετική» λύση στο πρόβλημα του υδρογόνου είχε παρουσιάσει το 2000 και ο έλληνας ερευνητής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Μπέρκλεϊ Αναστάσιος Μέλης. Ο συμπατριώτης μας είχε «πείσει» τη Chlamydomonas reinhardtii - την κοινή πράσινη άλγη - να παράγει κατά τη φωτοσύνθεσή της υδρογόνο αντί για διοξείδιο του άνθρακα. Το μυστικό του ήταν να στερεί από την άλγη το θείο, οπότε εκείνη αντιδρούσε με παραγωγή υδρογόνου. H άλγη εξήγε το υδρογόνο από το νερό με μια διαδικασία παρόμοια της ηλεκτρόλυσης, εκλύοντας ελάχιστες αναθυμιάσεις. Το εμπόδιο όμως στην υψηλή παραγωγή ήταν ότι το ποσοστό της χλωροφύλλης στην άλγη είναι τόσο πολύ που το 60% των φωτονίων που συλλαμβάνει καίγεται. Ο Μέλης το αντιμετώπισε με γενετική μετάλλαξη της άλγης και τώρα έχει φθάσει να παράγει υδρογόνο με κόστος 0,7 δολάρια ανά κιλοβάτ. Στις άμεσες επιδιώξεις του είναι να φθάσει το κόστος του φυσικού αερίου και αμέσως μετά ελπίζει ότι θα κατορθώσει να φθάσει στο μισό του κόστους. Τότε... ο δρόμος θα είναι ανοιχτός για χαμηλού κόστους παραγωγή υδρογόνου.
Μια «συνθετική» λύση στο πρόβλημα του υδρογόνου είχε παρουσιάσει το 2000 και ο έλληνας ερευνητής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Μπέρκλεϊ Αναστάσιος Μέλης. Ο συμπατριώτης μας είχε «πείσει» τη Chlamydomonas reinhardtii - την κοινή πράσινη άλγη - να παράγει κατά τη φωτοσύνθεσή της υδρογόνο αντί για διοξείδιο του άνθρακα. Το μυστικό του ήταν να στερεί από την άλγη το θείο, οπότε εκείνη αντιδρούσε με παραγωγή υδρογόνου. H άλγη εξήγε το υδρογόνο από το νερό με μια διαδικασία παρόμοια της ηλεκτρόλυσης, εκλύοντας ελάχιστες αναθυμιάσεις. Το εμπόδιο όμως στην υψηλή παραγωγή ήταν ότι το ποσοστό της χλωροφύλλης στην άλγη είναι τόσο πολύ που το 60% των φωτονίων που συλλαμβάνει καίγεται. Ο Μέλης το αντιμετώπισε με γενετική μετάλλαξη της άλγης και τώρα έχει φθάσει να παράγει υδρογόνο με κόστος 0,7 δολάρια ανά κιλοβάτ. Στις άμεσες επιδιώξεις του είναι να φθάσει το κόστος του φυσικού αερίου και αμέσως μετά ελπίζει ότι θα κατορθώσει να φθάσει στο μισό του κόστους. Τότε... ο δρόμος θα είναι ανοιχτός για χαμηλού κόστους παραγωγή υδρογόνου.
Υδρογόνο καύσιμο παράγεται από σκουλήκια
Μια ακόμα ανακοίνωση ήλθε να μας προσθέσει περισσότερες ελπίδες για φθηνή και οικολογική παραγωγή υδρογόνου: Μια βιολόγος κατόρθωσε να παράγει υδρογόνο με... σκουλήκια! H κυρία Σου-Ελεν Βαν Οοτενεγκεμ έχει ένα μικρό ερευνητικό εργαστήριο πέντε ατόμων στη Μοργκαντάουν του Βανκούβερ των ΗΠΑ. Στο 14 λίτρων γυάλινο δοχείο του βιοντιδραστήρα της ζουν βακτήρια του τύπου Thermotoga neapolitana. Κατά έναν μυστηριώδη τρόπο τα βακτήρια αυτά εκκενώνουν 8 λίτρα αερίων την ώρα, από τα οποία 80% είναι καθαρό υδρογόνο! Δεν είναι μόνο το ποσοστό που είναι εκπληκτικό αλλά και το γεγονός ότι αυτή η παραγωγή γίνεται στην παρουσία οξυγόνου. Τα σκουλήκια αυτά βγάζουν το υδρογόνο από την αμμωνία, εφόσον η θερμοκρασία είναι περίπου 75 βαθμοί Κελσίου. Κατέβασμα της θερμοκρασίας σημαίνει «κλείσιμο του διακόπτη και διακοπή της παραγωγής υδρογόνου».
Μια ακόμα ανακοίνωση ήλθε να μας προσθέσει περισσότερες ελπίδες για φθηνή και οικολογική παραγωγή υδρογόνου: Μια βιολόγος κατόρθωσε να παράγει υδρογόνο με... σκουλήκια! H κυρία Σου-Ελεν Βαν Οοτενεγκεμ έχει ένα μικρό ερευνητικό εργαστήριο πέντε ατόμων στη Μοργκαντάουν του Βανκούβερ των ΗΠΑ. Στο 14 λίτρων γυάλινο δοχείο του βιοντιδραστήρα της ζουν βακτήρια του τύπου Thermotoga neapolitana. Κατά έναν μυστηριώδη τρόπο τα βακτήρια αυτά εκκενώνουν 8 λίτρα αερίων την ώρα, από τα οποία 80% είναι καθαρό υδρογόνο! Δεν είναι μόνο το ποσοστό που είναι εκπληκτικό αλλά και το γεγονός ότι αυτή η παραγωγή γίνεται στην παρουσία οξυγόνου. Τα σκουλήκια αυτά βγάζουν το υδρογόνο από την αμμωνία, εφόσον η θερμοκρασία είναι περίπου 75 βαθμοί Κελσίου. Κατέβασμα της θερμοκρασίας σημαίνει «κλείσιμο του διακόπτη και διακοπή της παραγωγής υδρογόνου».
H σημασία της ανακάλυψης παραγωγής υδρογόνου με την βοήθεια μικροοργανισμών είναι απίστευτη. H πηγή αμμωνίας που χρειάζονται αυτοί οι μικροσκοπικοί «παραγωγοί υδρογόνου» είναι η κρυσταλλοποιημένη ουρία, ένα πάμφθηνο δηλαδή παράγωγο των σταθμών επεξεργασίας λυμάτων. Θα μπορούμε λοιπόν στο μέλλον να παράγουμε την ενέργεια που χρειάζεται ο πλανήτης μόνο από τα σκουπίδια του - που τώρα μας πνίγουν.
κ.α. πηγή:http://www.tovima.gr/science/article/?aid=151727
Εκτός όμως από τις άλλες μεθόδους παραγωγής υδρογόνου που ερευνώνται πολλές έρευνες γίνονται και πάνω στο πώς να βελτιώσουν την διάσπαση του υδρογόνου από το νερό δαπανώντας ελάχιστη ενέργεια. (Φανταστείτε απλά αυτά να μην είχαν διακοπεί πριν από 100 χρόνια με την καθοδήγηση όλων στα πετρελαιοειδή –όπως προαναφέραμε παραπάνω- και οι έρευνες αυτές να είχαν ξεκινήσει όταν οι άνθρωποι ήδη χρησιμοποιούσαν το υδρογόνο για να πετάξουν σε υπερατλαντικά ταξίδια)
κ.α. πηγή:http://www.tovima.gr/science/article/?aid=151727
Εκτός όμως από τις άλλες μεθόδους παραγωγής υδρογόνου που ερευνώνται πολλές έρευνες γίνονται και πάνω στο πώς να βελτιώσουν την διάσπαση του υδρογόνου από το νερό δαπανώντας ελάχιστη ενέργεια. (Φανταστείτε απλά αυτά να μην είχαν διακοπεί πριν από 100 χρόνια με την καθοδήγηση όλων στα πετρελαιοειδή –όπως προαναφέραμε παραπάνω- και οι έρευνες αυτές να είχαν ξεκινήσει όταν οι άνθρωποι ήδη χρησιμοποιούσαν το υδρογόνο για να πετάξουν σε υπερατλαντικά ταξίδια)
Ερευνητές υποστηρίζουν ότι ανακάλυψαν μια καινοτομία για να παράγουν νανοσωματίδια τα οποία μπορούν να παίξουν καταλυτικό ρόλο (κυριολεκτικά και μεταφορικά) για την παραγωγή φθηνού υδρογόνου.
Η QuantumSphere Inc. υποστηρίζει ότι έχει τελειοποιήσει την κατασκευή νανοσωματιδίων τα οποία χρησιμοποιώντας τα ως ειδική επικάλυψη σε ηλεκτρόδια από ανοξείδωτο ατσάλι μπορούν να παίξουν το ρόλο του καταλύτη στην γνωστή ηλεκτρόλυση του νερού, αυξάνοντας την απόδοση της διαδικασίας κατά 85% μειώνοντας την ενέργεια που χρειάζεται για την διάσπαση του νερού!.
Η ηλεκτρόλυση είναι η διαδικασία όπου με την εισαγωγή ηλεκτροδίων μέσα σε νερό, τα οποία είναι συνδεδεμένα σε μια πηγή ρεύματος, το νερό διασπάται σε οξυγόνο (Ο) και υδρογόνο (Η2). Το κάθε αέριο απελευθερώνεται χωριστά από το κάθε ηλεκτρόδιο. Βλέπε περισσότερα :http://el.wikipedia.org/wiki/Ηλεκτρόλυση
Εκτός αυτού οι ερευνητές υποστηρίζουν επίσης, ότι με τη χρήση των συγκεκριμένων νανοσωματιδίων μπορεί να ελαχιστοποιηθεί η χρήση ευγενών (και ακριβών μετάλλων) όπως πλατίνας στις κυψέλες καυσίμου. Λόγω της μικροσκοπικής τους δομής η επιφάνεια που αντιδρά πολλαπλασιάζεται οπότε και η απόδοση της ηλεκτρόλυσης αυξάνεται αυξάνοντας ουσιαστικά το παραγόμενο υδρογόνο με σημαντικά λιγότερη ενέργεια. Ουσιαστικά τα νανοσωματίδια χρησιμοποιούνται σαν επικάλυψη στα ηλεκτρόδια στην διαδικασία της ηλεκτρόλυσης.
Η εταιρεία QuantumSphere υποστηρίζει ότι με τα δικά της ηλεκτρόδια , θα είναι εφικτή η παραγωγή υδρογόνου στο σπίτι του καθενός , χωρίς να χρειάζεται κάποιος να το προμηθεύεται, ή ακόμα και θα μπορεί να παράγει υδρογόνο μέσα στην μηχανή κατά την κίνηση του αυτοκινήτου. Για την διαδικασία χρειάζεται μόνο αποσταγμένο νερό και τα συγκεκριμένα ηλεκτρόδια με μια απλή υλοποίηση.
Τώρα αν νομίζετε ότι είναι ακόμα μία από αυτές τις τεχνολογίες οι οποίες θα βγουν σε δέκα -είκοσι χρόνια από τώρα, θα να εκπλαγείτε αν σας πω ότι ετοιμάζονται να λανσάρουν μπαταρίες που θα χρησιμοποιούν την συγκεκριμένη τεχνολογία στα ηλεκτρόδια ούτως ώστε να είναι μέχρι και 320% πιο ισχυρή από τις κοινές αλκαλικές. Οι στόχοι ομολογουμένως ακούγονται κάτι παραπάνω από ιδανικοί αλλά αυτό θα το δείξει ο χρόνος.
Στη συνέχεια η εταιρεία QuantumSphere σχεδιάζει αφού τελειοποιήσει την μέθοδο της για την ηλεκτρόλυση, να συνεργαστεί με άλλες εταιρείες ώστε να παράγουν συσκευές για παραγωγή υδρογόνου στο σπίτι ή εν κινήσει στο αυτοκίνητο.
ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΑΔΕΙΑ - ΕΓΚΡΙΣΗ ΑΠΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΕΝ ΑΧΡΙΣΤΕΥΕΤΑΙ Ο ΧΩΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ Η ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΜΕΙΟΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΡΥΠΟΙ (0 ΔΙΟΞΕΙΔΙΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ) Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΠΙΟ ΑΘΟΡΥΒΑ & ΞΕΚΟΥΡΑΣΤΑ ΑΜΕΣΗ ΤΟΠΟΘΕΤΙΣΗ (ΕΝΤΟΣ 2 ΩΡΩΝ)
Το απόσπασμα από το σιτε: http://www.hydro-gen.gr/Υδρογόνο_H2
Το απόσπασμα από το σιτε: http://www.hydro-gen.gr/Υδρογόνο_H2